zondag 16 mei 2010

De Baltische staten: Stockholm – Kopenhagen


Het is alweer tijd voor de tocht naar de laatste stad in onze trip naar de Baltische staten. Deze etappe voert ons van Stockholm naar Kopenhagen, wederom een forse rit van een kleine zeven uur. Dat betekent relaxed opstaan in Stockholm, rustig ontbijten en dan vertrekken naar Kopenhagen om daar ergens tussen vier en zes uur te arriveren. Kopenhagen is een grote stad dus twee overnachtingen hier is een goede besteding. We gaan hier kennis maken met de laatste munt van onze vakantie, de Deense kroon, ter waarde van dertien eurocent.

Normaliter zouden we hier de kleine zeemeermin in de haven bezoeken maar zij is op reis en bevindt zich op de wereld expo in Shanghai. Er is echter veel te doen en te zien in Kopenhagen en we gaan onze tijd hier goed doorbrengen. Een bezoekje aan Tivoli gardens gaan we waarschijnlijk niet doen, alhoewel dit het pretpark is waar Walt Disney zijn inspiratie voor Disneyland heeft opgedaan. Er is echter meer dan genoeg te zien, toe doen en te beleven in deze mooie stad om ons bezoek tot een succes te brengen. Er is zoveel informatie over Kopenhagen dat ik de dagindeling nog niet kan invullen. Dat zullen we de komende maand gezamenlijk gaan doen. Ik ben er echter van overtuigd dat dit een prima stop op onze vakantie gaat worden.

1 opmerking:

  1. Ik vond Kopenhagen vele malen leuker dan Stockholm, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik geen specifiek iets op zou kunnen noemen wat nu een "must see" was. Denen zijn wel de op één na meest mode gevoelige volken van Europa (alleen de Italianen scoren hoger), dus daar kun je in ieder geval wel iets van verwachten. en als je tips over Legoland wilt hebben (drie uur ten westen vanaf Kopenhagen), dan kun je mijn Blog bekijken :-).

    BeantwoordenVerwijderen