zaterdag 1 mei 2010

Koninginnenacht


Ik ben voor het eerst sinds jaren op koninginnenacht weer eens de stad in geweest. Waar ik vroeger steevast met Dennis, Frank & Simon tot in de kleine uurtjes de stad in dook met veel jool en hilariteit (noem Barbara uit Zwolle tegen een van ons het gelach begint) stopte dit toen de koninginnenacht verboden werd door de burgemeester want hij vond dat de puinhoop in de stad te groot werd omdat de verkopers de stad al ruim voor middernacht met kraampjes volbouwden.

Spoel vooruit in de tijd en de koninginnenacht werd weer toegestaan onder een aantal voorwaarden. Voor ons hoefde het toen niet meer en sindsdien sloeg ik koninginnenacht altijd over. Tot dit jaar. Het viel op de oude trouwe donderdagavond stapavond en ik was vorig weekend ook al de stad niet in geweest door de top vakantie in Rome. Ik was vroeg in de stad want een vriendin belde of ik langs kwam bij Thalassa waar zij zat te dineren. Eerst daar heerlijk buiten gezeten in het zonnetje en daarna de stad in. Het was goed weer (later volgde er regen) en gezellig maar veel minder druk dan mijn herinneringen over vroeger mij deden verwachten. Een gezellige avond maar de koninginnenacht sfeer van vroeger had ik niet. Toen ik na een gezellige avond huiswaarts keerde had ik dan ook het gevoel van een normale stapavond en niet van koninginnenacht. Morgen maar eens zien wat koninginnedag brengt.

1 opmerking: