zaterdag 29 mei 2010

Vrijdagavond eetavond


Deze vrijdag had ik afgesproken met een ex-collega die ik meer dan een jaar niet gezien had (mijn normale vrijdagavond stapavond maten konden niet). We spraken elkaar onlangs om tickets te kopen voor het inmiddels uitverkochte Joe Jackson concert in Paradiso op 7 november (hoe bedoel je ruim op tijd in de verkoop) en maakten meteen gebruik van de gelegenheid om een afspraak in te plannen. Deze keer in Amsterdam en ik zou alles regelen. Als eerste stelde ik mijn favoriete restaurant A-fusion voor. Mijn ex-collega was daar echter al eens met mij geweest en aangezien ik altijd een nieuwe restaurant wil tonen viel de keuze deze keer op de Butterfly.

Ontmoetingspunt was uiteraard het elfde gebod en we zouden daar tussen half zes en zes aanwezig zijn. Toen ik om half zeven arriveerde zat hij daar achter een grottenbier gezellig met de barman te praten. Ik schoof ook aan en genoot van een Karmeliet. We bleven een tijdje zitten want er was flink wat bij te praten na zo'n lange tijd maar op een gegeven moment begon de maag zich toch te roeren en liepen wij richting Butterfly. Na eerst even aan de bar gewacht te hebben op een vrij tafeltje namen wij aan het raam plaats en werd het bestellen van het voedsel aan mij overgelaten. Ik ging (uiteraard) voor de Thaise hapjes als voorgerecht en de hoofdschotels werden garnalen in peper en knoflook en kip in rode curry. Zoals altijd was het eten uitstekend en we genoten er dan ook uitermate van. Het was niet druk dus we bleven lang natafelen en vertrokken pas half elf richting zeedijk. Na nog een laatste biertje en watertje was het tijd voor hem om de trein naar Utrecht te nemen. We besloten echter bij het afscheid dat er een volgende afspraak moest komen dus eind augustus is het zijn beurt om een avondje in Utrecht in te plannen. Met het concert in november moeten we het jaar dan wel doorkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten