maandag 10 mei 2010

Moederdag


Het was Moederdag deze zondag en dat betekent een gezellige middag en avond bij mijn ouders inclusief maaltijd. Om met het laatste te beginnen, het was asperge seizoen en mijn zuster had hoop. En deze hoop werd de grond niet ingeboord want er stonden klassieke asperges op tafel, door de kok des huizes, mijn vader, bereid. Dat wil zeggen met in bouillon gewelde ham, ei en botersaus. Daarnaast een prima witte wijn en het was smikkelen en smullen geblazen. Er waren ook nog in de schil klaargemaakte krieltjes bij maar die mochten geen naam hebben naast deze heerlijkheid. En ook het nagerecht, verse ananas voor mij en mijn zusje en voor de anderen aangevuld met slagroom en ijs was prima, maar ja die asperges hè.

Net zoals de laatste keren was vakantie wederom hoofdonderwerp. Iedereen was net terug waarbij de een een wat beter ervaring had dan de ander. Mijn ouders van vijf dagen Parijs, ik van vier dagen Rome en mijn zusje en zwager van een verregende en koude week op een camping in Holland. Dat was toch een stuk minder dan vorig jaar. Ze gaan met Pinksteren wederom een lang weekend met de caravan weg in eigen land maar huiveren nu al. Zoals mijn zusje zei “Volgend jaar doe ik dit niet meer”. Ook de anderen hadden wat om naar uit te kijken, zo gaat mijn moeder begin juni een week naar Rome met drie vriendinnen. Ik had dan ook mijn Rome reisgidsen meegenomen zodat zij zich kon voorbereiden. En uiteraard mijn geplande vakantie naar de Baltische staten waar ik al uitgebreid over aan het bloggen ben. Toen we vertrokken brak het zonnetje eindelijk door en dat gaf iedereen toch wel hoop op beter weer voor de komende periode.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten