dinsdag 4 mei 2010

Wellcome


Deze keer besloten we op koninginnedag een fatsoenlijke hap te gaan eten om de inwendige mens te versterken. Dit was niet de eerste gedachte maar mijn maat had een portie Aziatisch voedsel op straat gekocht en ondanks het feit dat je daar niet al te veel van mag verwachten was het eigenlijk ronduit smerig. De eerste keuze viel op de Little Thai Prince maar hier zat het voller dan vol. Op zijn suggestie gingen we een hapje eten bij Vietnamees restaurant Wellcome. Aangezien ik slechts een keer eerder bij een Vietnamees restaurant had gegeten, in Dresden, en dit zeer goed bevallen was, was ik het direct met hem eens.

Het restaurant ligt tussen de geldersekade en de zeedijk en heeft twee ingangen. Het is redelijk groot en heeft een goede en snelle bediening. Aangezien ik niet al te veel honger had vond ik alleen een hoofdgerecht met een spa rood voldoende, mijn maat ging voor voorgerecht en hoofdgerecht met een cola light. Het eten en drinken werd vlot op tafel gezet en beviel uitstekend. Gezien de zeer goede ervaring in Duitsland ging ik voor de crispy duck met lemon aangevuld met mie. Het bestek was normaal Europees maar op verzoek kregen wij allebei een set chopsticks, Aziatisch voedsel moet uiteraard met stokjes. De eend was uitstekend en ook de tweede keer Vietnamees beviel dus uitstekend. Keer drie moet dus maar niet al te lang op zich laten wachten.

2 opmerkingen: