woensdag 19 mei 2010

Hoopman


Aangezien het concert erg vroeg afgelopen was, was er uiteraard nog tijd om een biertje te doen voor we de thuisreis zouden aanvangen. Omdat onze vaste stek op het leidseplein, black & white, al enkele jaren gesloten was moesten we op zoek naar iets anders. Ik kende de chef kok van de drie Ierse bars die op het leidseplein zaten dus we besloten een van deze, aan elkaar geschakelde, bars te bezoeken. We kwamen in Hoopman terecht, qua uiterlijk een echte Ierse bars en met alleen maar buitenlanders achter de bar. Een was er in ieder geval een Ierse alhoewel de groene ogen en het rode haar ontbraken.

De tap was prettig gevuld en we namen eerste een La Chouffe en later een Old Speckled Hen, een bier dat ik leerde kennen via de comic Strangehaven van Gary Spencer Millidge. Toen ik de comic las dacht ik dat het een verzonnen bier was maar het bleek echt te bestaan (wie verwacht dat nou met zo’n naam). De bar was niet ongezellig maar ook niet iets waarvan ik dacht hier moet ik terugkomen. Toen de rekening ook nog eens niet klopte (wel correct opgelost door het personeel) besloot ik dat dit mijn laatste bezoek aan deze bar was geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten