dinsdag 9 maart 2010

Verjaardag


Dit weekend vierden wij de verjaardag van mijn moeder, alhoewel zij pas op dinsdag jarig zou zijn. Ik had niets met mijn zusje afgesproken en sms’te haar dus ’s middags met de vraag hoe laat zij bij mijn ouders zou zijn, Het antwoord was “over 3 minuten” dus voor mij was het ook tijd om te vertrekken. Toen ik binnenkwam zat de hele familie er al, de enige die geen tijd voor mij had was mijn neefje die met zijn neus diep in zijn DS gestoken zat om te gamen.

Het cadeau was een makkie, net als bij de verjaardag van mijn vader was het verzoek om geld te geven voor de vakantie in Parijs. Ik liet dit vergezeld gaan van een cadeaubon voor een planten winkel zodat mijn moeder zelf ook nog wat kon uitzoeken. Uiteraard waren er drankjes en hapjes en werden de laatste belevenissen uitgewisseld. Het was gezellig totdat de maaltijd op tafel kwam. De maaltijd bestond deze keer uit broodjes met allerlei heerlijkheden als Schotse zalm, paling, rosbief, filet americain, fricandeau en uiteraard knakworst voor mijn neefje. Nou zou je zeggen dat dat geen reden voor ongezelligheid was maar er werden flinke steken uitgedeeld. Zo zat mijn zusje aan alle broodjes om het juiste beleg te vinden en dat leverde de nodige opmerkingen van mijn zwager en mij op over opvoeding en hygiëne. Ook ik kreeg wat vriendelijke opmerkingen over of ik wel wist waar mijn familie woonde, want ik blogde constant over een foute woonplaats. Ook mijn nichtje kon er aan geloven i.v.m. het oefenen voor haar theorie examen voor haar brommer & scooter rijbewijs. Kortom iedereen was in vorm deze avond. Ondanks alles werd het toch nog een gezellige avond toen iedereen huiswaarts keerde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten