maandag 15 maart 2010

Muziek vragen


Een van mijn collega’s is een muziekkenner pur sang. Nu weet ik ook wel het een en ander maar vergeleken met hem ben ik een beginneling. Hij doet mee aan een dagelijkse muziek quiz en sinds enige tijd vraagt hij de anderen teamleden om hulp. Sindsdien is de muziek quiz een onderdeel van onze dagelijkse routine geworden. Het type vragen is erg uiteenlopend. De ene keer is het een stuk uit een nummer, de andere keer een beeld vraag zoals een vervormde platenhoes en soms een solo van een bepaald instrument (toeters, snaren, toetsen etc.). Meestal kan ik een kleine bijdrage leveren maar laatst scoorde ik big. Ten eerste op deze pianosolo, toch wel binnen de 0.1 seconde geraden, en ik wist zowaar drie nummers in de weekend quiz. In deze speciale editie moeten er 9 nummers en artiesten herkend worden die door een thema verbonden worden. Het thema van de vorige keer waren de Oscars en ik pikte probleemloos Harpo met moviestar, Hot chocolate met Everyone’s a winner en the J. Geils band met Freeze frame. Ook Hoorya for Hollywood herkende ik, alleen de band was een probleem. Kortom dit is het begin van het grotere werk, een heuse muziek quiz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten