zaterdag 27 maart 2010

Brasserie bakboord


Voor het nieuwe programma dat op mijn werk draait was een overleg belegd om een aantal dingen in een brainstorm sessie af te tikken. Om dit proces niet te verstoren zou dit buiten het bedrijf plaatsvinden van drie tot tien. Uiteraard was dat inclusief diner en de locatie was brasserie bakboord in Almere. Men had hier drie dingen, twee die we nodig hadden en een derde die een leuke extra was. De noodzakelijke dingen waren een vergaderkamer en voedsel, het extraatje was een aanbeveling door Michelin.

De werk sessie verliep goed maar daar gaat het hier niet om, hier gaat het om de geserveerde maaltijd. Terwijl wij in de lounge van een snack en een drankje zaten te genieten werd onze zaal omgebouwd voor het diner en werd aan ons het drie gangen keuze menu voorgesteld. Het voorgerecht was Serranoham of zalm, het hoofdgerecht zeewolf of boerderij eend en het dessert was een kaneel parfait of kaas. Mijn keuzes waren de zalm (in soja saus), de boerderij eend en de kaas met uiteraard het bijbehorende wijnarrangement. Ik heb fatsoenlijk gegeten maar begrijp de aanbeveling van Michelin niet helemaal. Het voorgerecht was in orde maar de zalm overheerste iets te veel naar mijn smaak. De eend was prima, het kaas plankje daarentegen was niet slecht maar ook niet uitmuntend. De wijnen (en port) waren aardig maar de dame die als sommelier fungeerde was het weer net niet. Kortom als het een restaurant zonder aanbeveling was geweest had ik prima gegeten, door de Michelin aanbeveling was het net niet goed genoeg. Toen ik tenslotte om half elf huiswaarts keerde was ik echter niet ontevreden, het eten was fatsoenlijk en de werk sessie was erg goed verlopen. Volgende keer echter een ander restaurant met iets minder pretentie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten