zondag 14 maart 2010

Houblon Chouffe


Toen ik deze vrijdag het elfde gebod binnenstapte voor het begin van vrijdagavond stapavond viel mijn oog bijna direct op een onbekend bordje op de bier tap. Het was Houblon van brouwerij a Chouffe. Uiteraard moest ik dit, voor mij, onbekende bier direct proberen. Het was een erg mooi biertje met een wat bittere smaak Dit komt doordat er van drie soorten hop gebruik gemaakt is. Deze bitterheid wordt mooi gecompenseerd door de zoetheid van de alcohol en de citrus geur die uit het glas komt. Het bier bleek al een paar jaar (2006) oud te zijn maar was in eerste instantie alleen voor de Amerikaanse markt bedoeld. Het wordt nu echter wijder verspreid en mijn eerste ontmoeting met de Houblon was erg prettig te noemen. De eerste bier surprise van 2010 is binnen, dat er maar vele mogen volgen.

1 opmerking:

  1. Oh ondankbare,

    Je hebt vorig jaar een flesje van het bewuste elixer van mij gekregen.

    Z

    BeantwoordenVerwijderen