zaterdag 1 augustus 2009

Het elfde gebod


Wie mij kent weet dat donderdagavond mijn vaste stapavond is. De avond begint traditie getrouw in het elfde gebod op de zeedijk in Amsterdam. In dit bruine café zwaaien Ben & Ien de scepter, het is hun café en zij bepalen wat er gebeurd. Zo heb ik meermalen meegemaakt dat mensen wanhopig wat te drinken proberen te bestellen maar als Ben in een zware politieke discussie gewikkeld is dan hebben de klanten maar te wachten. Achterin de bar staan een piano, gitaar, trekzak en nog het e.e.a. aan instrumenten en je kunt binnenkomen in een (bijna) leeg café (zoals mij deze donderdag gebeurde) of in een stampende tent waar een (stam)gast achter de piano is gekropen en een swingende versie van Johnny B. Goode er uit gooit.

Ben je in de buurt doe eens een stap naar binnen en als het donderdag is heb je grote kans mij te treffen.

1 opmerking:

  1. Gelukkig zijn ze er niet van afhankelijk qua financien, anders krijg je hier bijna Han-achtige visioenen van (ik verkoop geen Pokemon!).

    BeantwoordenVerwijderen