maandag 17 augustus 2009

BBQ


Zondag ochtend kreeg ik een sms'je van mijn moeder of ik 's avonds kwam barbecueën. Mijn zusje en zwager waren zaterdag terug gekomen uit Frankrijk en ze vond het wel gezellig als de hele familie kwam barbecueën. Gezien de kwaliteiten van mijn vader als barbecue maestro (wie eenmaal de sausjes van mijn vader geproefd heeft is verloren) ging er meteen een sms'je retour met de tekst "Tot later".

Uiteraard was het eerst vakantiefoto's kijken (toch wel een stuk makkelijker tegenwoordig met digitale fotografie en laptops) en vervolgens lekker in het zonnetje zitten. De beroemde sauzen bestonden deze keer uit een honing-mosterd-mango, knoflook en gember saus. Deze deden het goed bij de burgers, saté, kip, speklapjes en mais. Gekoppeld aan een frisse witte wijn, lekker salade en aardbeien met slagroom na was het weer genieten.

Het leverde mij wel de uitspraak van een vriendin op of ik wel een kookte want de laatste dagen was keren zelf voedsel verzorgen wel tot het absolute minimum gedaald. Ach als je maar geniet.....

1 opmerking:

  1. "wie eenmaal de sausjes van mijn vader geproefd heeft is verloren"

    daar gaat toch steeds iets mis, Rene
    de verhalen zijn beroemd
    de sausjes onbekend
    na jaren van hoop
    blijft mijn bbq-bordje nog steeds
    slechts besmeurd met whiskysaus en mayo
    ...
    zucht

    BeantwoordenVerwijderen