zaterdag 22 augustus 2009

Solomon Kane: Castle of the Devil

Afgelopen woensdag even bij René langs geweest om een setje comics op te halen. Daarin zat onder andere de door René reeds aangeprezen Daredevil Omnibus. En uiteraard was ik door de aanprijzing van René er helemaal klaar voor om deze te gaan lezen. Totdat.......ik zag dat ook de TPB van Solomon Kane in de stapel zat. Oei, nu werd het bijzonder moeilijk, want een aanrader van een zeer gewaardeerde vriend en comic expert kun je niet in de wind slaan, maar.....dit was wel Solomon Kane!!!

Enkele uren later (jaja, het was een echt dilemma :-)), was mijn besluit genomen. Ik ging voor Daredevil. Of....nee....sorry René, ik kan het niet laten (mee speelde ook dat de Solomon kane TPB 130 pagina's was en de Daredevil Omnibus net iets meer :-)). Ik ging zitten en las het verhaal in één keer uit. Ja, het was genieten! Wat op zich wel bijzonder was, want dit was qua verhaal iets wat ik ondertussen al 10 keer in verschillende adapties gelezen heb (plus uiteraard het origineel), maar de tekeningen paste uitstekend bij het verhaal en Solomon Kane werd precies neergezet zoals ik hem op het netvlies heb. Een keiharde, niets ontziende man, die recht op zijn doel afgaat, gebaseerd op een heel sterk geloof (los van of je dat nou een goed uitgangspunt vindt, is hij er wel erg standvastig in, dat is dan weer te prijzen). Ook fysiek klopte het, hoewel Solomon Kane ook een uitvinding van Robert E Howard is, heeft hij niet de fysiek van een Conan of Kull, maar is het een lange, magere tot op het bot gespierde man ipv een kopie van Arnold Schwarzenegger. Scott Allie heeft als schrijver goed de stijl en sfeer van de pulps waar de originele verhalen in stonden uitstekend weten te vangen, erg knap!

Ik heb er in ieder geval weer erg van genoten, dus super thums up en allemaal lezen!! Nu doe ik nog even snel de TPB van The Man With No Name erdoor zodat ik daar maandag in de sauna met Simon over kan praten en dan moet Daredevil eraan geloven :-).

1 opmerking: