vrijdag 21 juli 2017

Erfpacht

Mooi plaatje
Enige tijd geleden was de gemeente Amsterdam begonnen met het herzien van het erfpachtstelsel en inmiddels zijn ze eruit. Ik kreeg een brief van ze met uitleg over het nieuwe systeem van eeuwigdurende erfpacht en mijn opties om hierop over te stappen.

Het komt erop neer dat ik tot 2020 de tijd heb om te kiezen of ik de erfpacht nu wil afkopen (beter voor de verkoopprijs van mijn woning), niets wil doen tot mijn tijdvak is afgelopen of nu al een vaste prijs wil hebben voor mijn nieuwe tijdvak. Optie 2 en 3 spelen pas in 2047 (ja dat duurt inderdaad nog wel eventjes). Optie 1 kost €3.500 eenmalig te betalen, optie 2 is onbekend en optie 3 is vanaf 2047 €187 per jaar plus inflatie. Twee wordt het in ieder geval niet maar of het een of drie wordt heb ik nog geen flauw benul van, gelukkig heb ik nog meer dan twee jaar om feiten te verzamelen en een beslissing te nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten