zaterdag 17 december 2016

Souvenirs

Het piece de resistance
Normaal gesproken als ik van vakantie terugkom heb ik een koffiemok voor mijn zuster en een koelkastmagneet voor mijn moeder bij me en dan heb je het wel gehad. Soms is er iets meer maar dat is zelden zo, ook niet voor mijzelf.

Deze vakantie was dat heel anders want al vanaf de eerste dag begon mijn vriendin met het kopen van souvenirs, zowel voor anderen als voor ons eigen huis. In het begin keek ik dat rustig aan maar na ons tochtje naar de floating market waar zij het op de foto staande kleed kocht, begon ik me toch wel zorgen te maken. Niet om de kosten want daar hoef je je in Thailand niet echt druk om te maken maar wel om de bagage. Internationaal hadden we dertig kilo per persoon maar op onze binnenlandse vluchten hadden we slechts twintig kilo. We slaagden erin om net onder het toegestane gewicht te blijven op de binnenlandse vluchten (39 kg samen) maar in de laatste dagen in Bangkok werd goed gebruik gemaakt van die extra kilo's. Met dank aan mijn zwager hangt alles inmiddels en ziet mijn huis er een stuk gezelliger en een stuk Thaiser uit, maar als we op een volgende vakantie weer zoveel spullen meenemen dan gaat het niet meer passen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten