donderdag 15 december 2016

Kerstboom

Daar staat ie dan
Ruim een halfjaar geleden had wij een aantal planten aangeschaft om de huiskamer wat op te vrolijken. Ik had mijn vriendin van te voren gewaarschuwd dat ik over een zwarte duim beschikte en de planten dat waarschijnlijk niet gingen overleven. De aangeschafte planten waren echter van de orchideeën familie en die konden wel een stootje hebben zei zij en dus kwamen er drie planten in huis. Mijn zwarte duim sloeg echter keihard toe en enige tijd voor de vakantie waren alle drie de planten dan ook overleden.

Aangezien zij nu vaker bij mij thuis was besloten we een nieuwe poging te doen en zo gingen wij op de eerste zondag naar tuincentrum Osdorp om nieuwe planten aan te schaffen. Waar ik echter niet aan gedacht had was dat de kerst voor de deur stond en het tuincentrum dus alle stoppen uit de kast had getrokken en vol stond met kerstspullen. Bij binnenkomst begonnen de ogen van mijn vriendin dan ook te glinsteren en ik begreep meteen al dat er meer dan een paar planten aangeschaft ging worden. De schade viel gelukkig heel erg mee, er werd een mini kunstboompje aangeschaft met daarbij lampjes, slingers, ballen en een piek op hetzelfde formaat. En daarnaast uiteraard wat kerstelementen om in huis neer te zetten. Eenmaal thuisgekomen werd alles uitgepakt en met veel liefde werd de kerstboom (mijn eerste in heel veel jaren) opgebouwd en de verlichting aangestoken. Nu moet ik eerlijk zeggen dat het er best wel gezellig uitziet maar ik ben bang dat de boom volgend jaar iets groter wordt en het jaar daarop en het jaar daarop.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten