zondag 4 december 2016

Naar Khampang Phet

De kaart
Vandaag was het alweer tijd om Sukhothai te verlaten en de volgende etappe van de trip te maken, die naar Khampang Phet. Deze keer zou het met de auto gaan en niet met het vliegtuig want de broer van mijn vriendin kwam ons ophalen voor een ritje van nog geen 100 km.

Na kennisgemaakt te hebben verdween de bagage in de auto en namen wij afscheid van onze bungalow. We namen nog geen afscheid van de oom van mijn vriendin want die begeleidde ons nog naar het folk museum annex sieraden tent want er moest nog een cadeau gekocht worden. Daarna werd de weg naar Khampang Phet ingezet die alleen op het eind onderbroken werd door een lunch bij big C. Dit warenhuis heeft een uitgebreid food park waar je bij de balie een kaart koopt waarna je bij de diverse stands er geld van af laat schrijven. En wonder boven wonder voor je vertrekt kun je de kaart weer inleveren en krijg je het saldo netjes terugbetaald. We kochten drie kaarten waar we op elke 100 bath (€2.50) lieten zetten en gingen eten en drinken halen. Ik had een prima pad Thai met water en kreeg nog ruim een euro retour toen ik mijn kaart weer inleverde. Je gaat hier in ieder geval niet failliet aan het eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten