zondag 24 juli 2016

Pokemon GO

Het spel
Op dit moment is de grootste mobiele rage wel Pokemon Go en alhoewel ik het zelf niet speel kan ik je direct vertellen waar de pokegyms en pokestops in mijn buurt te vinden zijn. Op mijn dagelijkse wandelingetjes kom ik namelijk constant kuddes kinderen op dezelfde plekken tegen die druk met hun mobiel bezig zijn en onderling kreten uitslaan als "dat is mijn ratata, afblijven". En niet alleen kinderen ook volwassenen zijn, alhoewel meestal wat minder fanatiek, herkenbaar als Pokemon spelers. Het speltype is al behoorlijk oud (Geocaching onder andere) maar de populariteit en aandacht die Pokemon Go krijgt is ongekend. Het brengt de mensen echter wel in beweging en dat is positief. Ik ben niet van plan om het te gaan spelen en heb ook geen extra redenen nodig om in beweging te komen aangezien ik voor mijn genezing braaf mijn rondjes loop, maar anders zou ik er misschien wel aan beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten