woensdag 1 juni 2016

55 jaar getrouwd

Mijn ouders
Afgelopen donderdag waren mijn ouders vijfenvijftig jaar getrouwd en, net zoals de afgelopen jaren, trakteerden zij ons op een etentje. Wat nieuw was, was dat wij niet met zeven man aan tafel zaten maar met acht want mijn vriendin was er dit jaar ook bij. Plaats van handelen was het gemaal in Halfweg, een plaats waar ik wel vaker geluncht had maar nog nooit gedineerd.

We arriveerden bijna gelijktijdig bij het gemaal en alhoewel het weer redelijk was, was het nog niet lekker genoeg om buiten te zitten zodat we aan een lange tafel binnen plaatsnamen. De bediening voorzag iedereen van een drankje en de kaart en na proosten op mijn ouders ging iedereen eens kijken wat men zou nemen. Vooraf was de proeverij van vier gerechtjes erg populair, deze werd door de helft van de aanwezigen (waaronder ikzelf) gekozen. Dit bestond uit een glaasje pomadori soep, carpaccio, tonijntartaar en caprese. Allemaal erg lekker maar vooral de soep was top, op de voet gevolgd door de tonijn. Als hoofdgerecht had ik de dag vis, een stevige witvis in een kreeftensaus en ongeveer een derde van de spare ribs die mijn vriendin had besteld. Een toetje was aan mij dan ook niet meer besteed en ik hield het bij een espresso. Het was lekker en gezellig en vooral heel leuk om voor de eerste keer met zijn achten te zijn. Op naar de editie van 2017.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten