woensdag 15 juni 2016

Paviljoen Aquarius

Fantastisch uitzicht
Zondag was het weer beter dan de voorspellingen aangegeven hadden en dus besloten we met mijn ouders een bezoek te brengen aan Paviljoen Aquarius, een tip van een collega van mij. Mijn navigatie gaf een erg onverwachte route aan maar ik had zo langzamerhand geleerd om er in te geloven dus volgde wij braaf de aangegeven weg. Via een lange omweg kwamen wij inderdaad vlakbij het paviljoen terecht maar het laatste stuk was een fietspad en geen autoweg dus dat werkte niet. Mijn vader nam echter de rol van navigator over en zo kwamen wij alsnog op de goede plek terecht en met een paar meter lopen namen wij plaat aan de oever van het nieuwe meer.

Het weer was goed genoeg om buiten te zitten en algauw stonden er twee biertjes, een rode wijn en een verse muntthee op tafel. Het uitzicht was prima en we bleken zelfs bij de aanlegsteiger van de pont te zitten die elk kwartier fietsers en voetgangers van de ene kant naar de andere bracht, De aandacht verschoof echter van het water en de watersporters naar de tafel toen het bittergarnituur arriveerde want dat mocht tenslotte niet koud worden. Die kans kreeg het ook niet want het verdween als sneeuw voor de zon. Onder het genot van een bakje nootjes en een ijsje voor een enkeling werd er weer van het uitzocht genoten alvorens wij besloten huiswaarts te keren. Het was prima bevallen en het zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik hier kom maar dan zonder gebruik van mijn navigatiesysteem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten