vrijdag 17 juni 2016

Table 24

De kazen
Op een totaal onverwachte dinsdag ging ik uit eten met mijn film en diner mattie. Door de gekozen dag besloten we het alleen bij een hapje te houden en het filmonderdeel te laten zitten aangezien het anders wel heel erg laat zou worden voor een doordeweekse werkdag. Hij had deze keer 24 Table uitgezocht in, uiteraard, Haarlem. We arriveerden rond zeven uur in een redelijk volle zaak die alleen maar voller zou worden die avond, ze doen het kennelijk goed. Twee wijn (wit en rosé) en een mandje brood (dat wel op de rekening kwam) verder gaf de serveerster ons uitleg over de kaart. De voor- en nagerechten waren kleine hapjes daar had je er ongeveer drie van nodig, de hoofdgerechten waren van normale omvang. Onze keuze was qua voorgerechten bijna gelijk, twee maal de steak tartaar, twee maal de zalm en daarnaast een garnalenkroketje en eenmaal tonijn.

Het eten arriveerde op een groot plateau, zag er mooi uit en bleek prima te smaken dus de verwachting voor de hoofdgerechten (lamshaas en rib-eye) waren hooggespannen. Aangezien ik nu op rood vlees overstapte hoorde daar ook een andere wijn bij en dat werd uiteraard een stevige rode wijn. De rib-eye was top, de Italiaanse primitivo paste daar prima bij en ook aan de overkant van de tafel hoorde ik weinig klachten. Om het af te maken nam ik een kaasplankje na (daar ging de variant kleine hapjes niet voor op maar mijn disgenoot koos wel voor twee kleine na-gerechtjes. De kaas arriveerde met een prima uitleg en zonder drank, twee glazen wijn waren genoeg wat mij betreft, en bleek een prima bekroning van de maaltijd te zijn. Na koffie en espresso verlieten we de zaak en ik kan iedereen die in Haarlem een hapje wil gaan eten Table 24 van harte aanraden. Goed eten, goede service en, alhoewel niet echt goedkoop, zeker niet duur te noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten