donderdag 16 juni 2016

Keuze

De slogan
Als ik naar mijn werk ga heb ik de keuze tussen de A9 en de A10. Ik pak standaard de A9 alhoewel dat iets langer rijden is. Daar zijn twee redenen voor, ten eerste rijdt de A9 bijna altijd vlotter door dan de A10 (lees minder files) en bijna direct na het oprijden van de A9 kom ik een filebord tegen dat de meest recente status van het verkeer doorgeeft en pal achter dat bord kan ik switchen naar de A10 voor het geval de A9 vastzit en de A10 niet of minder.

Zo dook ik dinsdag dus ook de snelweg op en bijna meteen bij het oprijden van de A9 zat het boeltje vast. Door het slechte weer was het paniek op de weg en het stond tot Aalsmeer behoorlijk vast. Helaas bleek mijn uitwijk truc niet meer te werken want nadat al meer dan een jaar de afslag naar Schiphol dicht was in verband met de herstructurering van de snelwegen was nu opeens ook de afslag naar Amsterdam dicht en had ik nog maar een keuze, op de A9 blijven. Aangezien er ook op de A1 en de A6 rijbanen waren afgezet vanwege auto’s met panne was ik behoorlijk laat op kantoor maar dat kan een keer gebeuren. Wat veel ernstiger is, is dat mijn keuze om onderweg van snelweg te switchen voorlopig niet meer beschikbaar is en dat beteken dat ik thuis al moet gaan controleren wat de beste optie voor die dag is en daar zal ik voorlopig regelmatig niet aan denken ben ik bang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten