zondag 28 september 2014

Restaurant Jess

Salade van bloedworst
Zaterdag ging ik met een vriendin uit eten met gebruik van de Albert Heijn en Iens restaurant spaarkaart actie. Het tweede drie gangen menu zou dan gratis zijn. Onze keuze was op restaurant Jess in Abcoude gevallen en iets voor zevenen zaten we daar aan tafel. Jess was een mooi restaurant met een goede kaart maar er bleek voor de actie een apart drie gangen keuze menu gemaakt te zijn. Hier stonden geen vegetarische gerechten op maar op de vraag van mijn vriendin werden er netjes vegetarische gerechten van de normale kaart aangeboden. De drank, water voor haar en prosecco voor mij arriveerde en men vroeg of we er brood bij wilden, iets wat normaal gewoon op tafel gezet wordt.
Donald met groenten
Al heel snel arriveerde daarna onze voorgerechten Zij begon met een pastinaak soep (zonder gamba's) en ik met een salade van bloedworst. Haar soep was aardig (het gemis van de bite van de gamba's maakte de soep wat flauw), mijn salade erg goed. Na gepaste tijd arriveerden onze hoofdgerechten, voor mij filet van eendenborst, voor haar een quiche van groenten. We hadden beide hetzelfde garnituur erbij van broccoli, wortel, pastinaak en een aardappel in de schil. De aardappel was wat te lang doorgekookt, de overige onderdelen smaakten mij prima waarbij zij wederom memoreerde dat haar gerecht wat flauw was. We deelden de nagerechten van een taart van Irish coffee met ijs en abrikoos met yoghurt vijgen ijs. Niet slecht maar het yoghurt vijgen ijs was heel erg lekker, de winnaar van de dessert onderdelen. De koffie werd vergezeld van een mooi chocolaatje, een glaasje eigengemaakte slagroom en een glaasje likeur, prima verzorgd allemaal. De rekening bleek een nette €50,50 te zijn en zoals ik al verwacht had stond het brood er als extraatje op. Ik heb prima gegeten maar ik zou het wel netjes vinden als men van te voren vermeld dat er een apart menu is voor dit soort deals en dat je er niet in het restaurant pas achter komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten