donderdag 25 september 2014

Meteropnemer

Ook Nuon probeert groen te doe
Het is al sinds jaar en dag ussance dat ik, op verzoek van Nuon, zelf mijn meterstanden opneem. Echter Nuon onderschrijft ook een van mijn standaardzinnen, iedereen heeft recht op controle. Zo vond ik een briefje van Nuon in de bis met de mededeling dat ik dit jaar in de komende een meteropnemer kon verwachten. Geen afspraak datum of tijd alleen de mededeling dat er iemand langs zou komen tussen 08:00 en 20:00.

En ja hoor op een gegeven ogenblik ging de deurbel en bleek er een meteropnemer voor de deur te staan. Deze rasechte rasta neger kwam binnen nam de meter op en vertrok weer. Ik gok dat ze mensen door buurten laten gaan en gewoon aanbellen om te kijken of er iemand thuis is. Geen idee of dit efficiënter is dan het maken van afspraken maar het zal in ieder geval een stuk goedkoper zijn. En als Nuon dan accepteert dat ze geen 100% dekking hebben dan zijn zij er vast blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten