zondag 7 september 2014

Himalayan kitchen

Meer huiskamer dan restaurant
Zaterdag was het weer tijd voor mijn maandelijkse eetafspraak met een goede vriendin en zij had haar keuze laten Himalayan kitchen in de tenkate straat. Bij binnenkomst bleek dit eerder een huiskamer te zijn dan een restaurant maar wij werden vriendelijk welkom geheten en namen plaats aan ons tafeltje. We kregen de kaart en bestelden onze drankjes, mijn vriendin water en ik Nepalees bier, Gorkha. We kozen onze gerechten en wachten op onze serveerster die erg veel moeite had met de volle zaak, die zij in haar eentje moest bestieren.

Onze voorgerechten arriveerden, voor haar de vegetarische samosa voor mij de lam sekuwa, een echt Nepalees gerecht.Haar voorgerecht was aardig, mijn lammetjes waren erg goed. Als hoofdgerecht ging zij voor de Saag Paneer, die tegenviel en ik voor een traditionele Nepalese schotel bestaande uit linzen, rijst, tandoori kip, rettich, naan brood en nog iets wat ik niet kon identificeren. Mijn eten was niet slecht maar haar maaltijd was vrij smakeloos, kortom we waren beter gewend. Koffie en lacce machiato na met een gedeeld dessert van rijstpudding beëindigde de maaltijd. Samenvattend had ik redelijk gegeten en zij slecht dus dit restaurant kunnen wij niet aanbevelen ondanks het feit dat onze rekening slechts 50 euro besloeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten