donderdag 4 september 2014

Einde van een tijdperk

De buitenkant zou hetzelfde blijven
Met de wat dramatische titel van deze blogpost nemen we afscheid van een instituut. De eigenaresse van mijn stamcafé het elfde gebod heeft namelijk besloten om er mee te stoppen en heeft haar zaak verpacht met ingang van één september. De zaak zou drie dagen dichtgaan voor een ingrijpende renovatie waarin het interieur fors aangepast gaat worden. Ik zal er zeker nog wel een keertje binnenstappen om te kijken wat er van geworden is maar gezien de plannen van de nieuwe pachters denk ik niet dat ik stamgast ga worden.

Zo is er voor de derde maal een stamkroeg van mij gesloten. Na het stoppen van café  Groningen en de Roode Baron is er nu ook een einde gekomen aan het elfde gebod. Na Groningen waren wij zoekende en vonden de roode baron. Toen die stopte wisten wij al dat het elfde gebod onze volgende kroeg ging worden. Deze keer staat er ook geen echte opvolger klaar alhoewel er een aantal plaatsen is zoals de zon waar wij wel vaker komen. De tijd zal het leren wat onze nieuwe stamkroeg gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten