maandag 8 september 2014

Bataviastad

De entre tot Batavia stad
Zondag was ik samen met een vriendin naar Batavia stad in Lelystad gegaan, het eerste Nederlandse outlet centrum. Ik was er nog nooit geweest want outlet´s vormen een standaard onderdeel van mijn Amerika vakanties en de prijzen en het aanbod daar zijn beide vele malen aantrekkelijker dan hier in Nederland. We arriveerden redelijk vroeg in het centrum en konden dus vlak bij de poort parkeren waar ik het eerste verschil met Amerika opmerkte, je moest hier betalen om te mogen parkeren, iets waar ze in Amerika absoluut niet aan doen.

Mijn boodschappenlijstje bestond slechts uit een item, nieuwe veters voor mijn van Bommels, want er zat een Floris van Bommel winkel in de outlet. Alvorens we daar kwamen werd er door haar nog wat gekocht en ook ik ging over tot de aanschaf van een Tommy Hillfiger sweater, want zoveel nieuwe winterkleding had ik niet. Daarna kwamen we bij de schoenenwinkel en de vriendelijke verkoopster hielp mij al snel aan de juiste veters, mission accomplished. Er kwam echter nog een totaal onverwachte aankoop bij want er bleek ook een Krups winkel te zijn en mijn koekenpan was aan vervanging toe. Zo bestonden mijn aankopen dus uit een maal gepland, een maal verwacht en een maal onverwacht, geen slechte score al met al.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten