vrijdag 12 augustus 2011

Frotz

Al vanaf mijn allereerste computer (de commodore 64) speel ik (tekst0 adventures. Mijn mooiste herinneringen bewaar ik aan de Infocom adventures in het algemeen en Zork in het bijzonder. Ook op de Amiga en later de pc bleef ik ze spelen. Diverse open source projecten zoals het eerder door mij beschreven ScummVM en WinFrotz werkten de games ook op moderne hardware. Nu draait ScummVM ook op een iPhone maar daar moet je de iPhone wel voor kraken, iets dat ik niet doe want het apparaat is van mijn werk. Gisteren kwam ik er echter achter dat er ook een Frotz versie voor de iPhone is en dat die gewoon draait op een niet gekraakt apparaat. Uiteraard downloade en installeerde ik de app meteen en zat even later al Zork, the undicovered underground te spelen. Kortom mijn iPhone is wederom een belangrijke app rijker en ik heb er weer iets bij waar ik mijn kostbare tijd verder mee kan invullen.

1 opmerking:

  1. Dat zijn nog eens goede berichten om te horen, zelfs op vakantie in Italie!

    BeantwoordenVerwijderen