woensdag 3 augustus 2011

Istanbul een retrospective

Het is weer tijd om een terugblik te doen naar de vakantie van de afgelopen week in Istanbul. Aangezien dit voor het eerst in lange tijd weer een vakantie op een plek is geweest i.p.v. een rondreis vakantie is er geen vergelijk tussen diverse hotels etc. maar een samenvatting van de dingen die we gedaan hebben.

Het hotel was het Orka Royal, niet slecht naar ik ga het niemand aan aanbevelen, zeg maar een krappe zes. Het eten was goed, erg goed, ik heb nergens slecht gegeten en de verse vis was top. Het gemiddelde cijfer is een acht voor mij maar Pasazade sprong daar nog met kop en schouders boven uit. Als je naar Istanbul gaat MOET je hier gaan eten. Drinken was door de warmte erg beperkt, er werd wel bier gedronken, het plaatselijke Efes is niet echt een topper, maar water werd met liters per dag naar binnen geslagen. Shoppen heb ik niet gedaan (vooruit een koelkast magneet) het was (te) warm en ik had nog geen twee maanden daarvoor in Amerika al flink ingeslagen. Kortom ik denk de minste aankopen vakantie van meer dan tien jaar. Daarentegen was het een erg culturele vakantie met kerken, musea en moskeeën, ik heb erg genoten van de cultuur die Istanbul biedt.

De eind conclusie is dat het een erg mooie vakantie was maar je kunt beter in het voor of na jaar gaan i.v.m. de hitte (32+) als je daar gevoelig voor bent. Terug gaan hoeft voor mij niet, het was een eenmalig bezoek maar ik zou het voor geen geld ter wereld gemist willen hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten