dinsdag 23 augustus 2011

Nachtelijke overtocht

Na afloop van het concert moesten we uiteraard terug naar huis. Dit jaar was dat anders dan andere jaren want de thuishaven van de boot was Zaandam en niet Amsterdam. Dat betekende een tocht van ruim een uur door eerst Amsterdam, vervolgens de oversteek over het IJ en dan nog een stukje Zaandam. Ik besloot niet uit te stappen Niet uit te stappen en de tocht terug mee te maken. Na eerst wat mislukte pogingen omdat er wat grachten afgesloten waren i.v.m. de verbouwing van de Egelantiersgracht kwamen we toch bij het IJ terecht waar de middernachtelijke tocht ingezet werd. Varen is iets wat ik al leuk vind maar een tocht bij nacht is iets speciaals. Na eerst in Zaandam nog even verkeerd gevaren te zijn (in het donker ziet het er toch anders uit dan in het licht) kwamen we in de haven. De boot werd uitgeladen en afgesloten en we stapten in de auto om via het huis van mijn vrienden naar Amsterdam te rijden waar ik thuis werd afgezet. Ik kroop meteen in bed want morgen zou de wekker wederom om negen uur afgaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten