zondag 12 december 2010

Onverwacht diner

Zoals (bijna) elke vrijdag was ik ook deze vrijdag in de stad te vinden en wel bij het elfde gebod. Ik was deze keer echter erg vroeg (rond half zeven) en had nog niet gegeten. In het elfde gebod trof ik een kennis die ook nog moest gaan eten en uiteraard besloten we samen een hapje te gaan doen. Op de vraag wat viel de keus al gauw op Japans eethuis Morita-Ya, een plek waar ik graag mag komen. In al die jaren is nog de aankleding nog het meubilair veranderd (of ververst) dus elk jaar krijgt de zaak een nog sleetser aanblik. Het enige wat moderniseert is de flatscreen waar Japanse karaoke op speelt. Dat doet echter niets af aan de kwaliteit van het eten (alhoewel ik geruchten heb gehoord dat het soms minder is). Deze avond was echter weer alles ouderwets lekker en genoten wij van de Gyoza (een soort vlees pasteitjes) als voorgerecht en als hoofdgerecht uiteraard de sushi en sashimi mix. Verse rauwe zalm, tonijn, en witvis, diverse maki en nigiri en een california roll, begeleid door een miso soep, rijst en salade wat wil een mens nog meer. Daarnaast een Sapporo bier om in stijl te blijven en het was genieten. Vervolgens nog een espresso na aan de bar (het was druk en om het tafeltje weer vrij te geven namen wij de koffie aan de bar) en het was weer tijd om op te stappen. En voor de prijs hoef je het hier absoluut niet te laten. De rekening voor dit godenmaal bedroeg nog geen €60 voor ons tweeën. Kortom een aanrader als je door het interieur heen kunt kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten