dinsdag 14 december 2010

Muziekquiz

Zondag ging ik voor de 2e keer in mijn leven naar een muziek quiz. Organisatie van het geheel was wederom in handen van mijn collega die ons aan het spelen van de dagelijkse muziek quiz heeft gebracht en de locatie was wederom café de Schutter in hartje Amsterdam. Ons team bestond deze keer uit vijf man, de drie basis spelers van mijn werk en nog twee vrienden van mijn collega. Iedereen zat op tijd binnen en onder een kop koffie maakten wij kennis, waarbij mijn andere collega en een van de andere teamleden elkaar bleken te kennen uit het verleden, de wereld is klein.

De quiz begon om half drie en duurde tot half zes. De vragen waren gebaseerd op het spel de kolonisten van Catan en dat betekende dat je in de diverse rondes bv. grondstoffen verwerkt zaten. Zo was er bijvoorbeeld dit nummer van Bruce SpringSTEEN en werden er 25 platen hoezen op de muur geprojecteerd waarvan je uiteraard titel en uitvoerende moest invullen. We streden constant mee om plek 3,4 en 5 en na de allerlaatste ronde bleken we gedeeld derde te staan. Maar bij de popquiz wordt niet aan gedeelde plaatsen gedaan dus er was een shootout tussen een lid van beide teams. Het ging om dit nummer en helaas verloren we de shootout daar onze afgevaardigde een gat in zijn basis muzikale repertoire had zitten en dat was nu net Fleetwood Mac. De middag was echter zeer geslaagd en alhoewel we niet gedart hebben waren er wel bitterballen en bier tijdens de quiz. Over een tijdje gaan we weer een muziek quiz doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten