zondag 26 december 2010

1e kerstdag

Dit jaar zouden we eerste kerstdag bij mijn zuster en zwager in Amstelveen vieren. Na mijn ouders opgepikt hebben kwamen we tegen vier uur aan en werden hartelijk begroet. Mijn neefje moest ons uiteraard zijn nieuw ingerichte kamer laten zien en daarna hebben wij hem nog tweemaal gezien, bij het uitpakken van de cadeaus en (kort) bij het eten. Verder zat meneer druk te gamen op zijn playstation 3. De boom werd voorzien van de rest van de pakjes en onder het genot van een hapje en een drankje was het tijd om alles uit te pakken. Hier heb ik mijn neefje toch wel het langst gezien want hij had zichzelf tot ceremoniemeester voor de cadeaus uitgeroepen. Iedereen was erg blij met wat hij of zij kreeg alhoewel Douglas en de slijter toch wel het leeuwendeel van de pakjes had verzorgd.

Toen het tijd was om aan tafel te gaan maakten mijn nichtje en ik het voorgerecht klaar. Het was een heerlijke visschotel met paling, wilde zalm, rivierkreeft, garnalen en haring, hierbij een fijne suave en het was genieten. het hoofdgerecht bestond uit ossenhaas voor de dames en hazenrug voor heren. Beide partijen waren zeer content met wat zij op hun bord hadden. Mijn neefjes was hier een stuk korter aanwezig dan bij het uitpakken v an de cadeaus. Bij het voorgerecht was hij helemaal niet aanwezig en bij het hoofdgerecht net lang genoeg om zijn kipnuggets met friet naar binnen te werken. Hier vertrok hij echter niet direct maar bleef wachten op het dessert, ijs gaat er bij hem namelijk ook wel in. Na de koffie namen we afscheid en tegen negen uur vertrokken we richting Amsterdam na een gezellige eerste kerstdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten