woensdag 6 oktober 2010

Het mosselseizoen

Het was weer tijd om te genieten van al het moois dat de zee ons brengt oftewel ons jaarlijks familie mossel festijn bij mijn ouders. Ze waren net terug uit Spanje en helaas kon ik ze toen niet ophalen omdat ik een Jordaan wandeling met mijn werk had. Ik was vrij laat binnen en iedereen was er al. Het was een gezellig middag en het gesprek ging over van alles en nog wat. Op een gegeven ogenblik hadden mijn nichtje en ik het over twitteren en de rest van het gezelschap begon behoorlijk af te haken. Daarop stuurde ik een tweet de wereld in met foto van mijn zusje en nichtje om te laten zien wat dat nou is. Mijn zusje vroeg staat dat nu op internet en op het bevestigende antwoord was zij ontevreden over de foto en wou hem er meteen af hebben. Er ligt een flink gat tussen mijn nichtje en mij aan de ene kant en de rest van de familie aan de andere kant. Mijn iPhone deed het daarentegen wel goed en met name mijn zwager was zwaar onder de indruk van de streaming capaciteiten die ik via een youtube video aantoonde.
Op een gegeven moment was het dan toch tijd voor het belangrijkste onderdeel van de avond de mosselen. Alhoewel mosselen, de mannen gingen er voor met de wereldberoemde sausjes van mijn vader (deze keer o.a. limoen en knoflook) maar mijn neefje ging voor frikadellen en friet en mijn moeder, zusje en nichtje gingen voor biefstuk met champignons. Uiteraard genoot iedereen van de heerlijke salade die erbij geserveerd werd en de uitstekende witte wijn. Na was er koffie, chocolaatjes en een Spaanse brandy van Torres die mijn vader uit Spanje mee had genomen. Kortom wederom een prima avond in de jaarlijkse mossel traditie die volgend jaar weer probleemloos ingevuld gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten