zondag 17 oktober 2010

Foursquare

Enige tijd geleden had Dennis mij uitgenodigd om mij aan te melden bij feestje, de laatste Nederlandse social media hype. Na enige tijd besloot ik om hier geen gebruik van te maken. Ik zag me niet constant aan de hele wereld vertellen waar ik mij bevond. Sinds die tijd ben ik iets fanatieker geworden en sta naast mijn facebook account af en toe een tweet en een yammer bericht op de wereld los te laten.

Deze week zag ik echter een twitter discussie tussen twee vrienden over het gebruik van foursquare tegen feestje. Nieuwsgierig geworden ging ik eens kijken wat foursquare nu inhield en het was gewoon de Amerikaanse voorloper waar feestje alles van afgekeken had (daar zijn wij Nederlanders trouwens erg goed in). Ik ging eens kijken of foursquare een beetje gebruikt werd in Nederlands en zag tot mijn verbijstering dat plekken waar ik veel kom zoals A-fusion en het elfde gebod veel checkins hadden. Toen bleek dat zelfs de tramhalte op de hoek al een burgemeester had besloot ik mij als experiment ook eens in de wereld van foursquare te begeven. Ik heb een account aangemaakt, deze gekoppeld aan mijn facebook en twitter account, en de app voor Iphone gedownload. Inmiddels heb ik dan mijn eerste checkin gedaan bij Asian delight en twee vrienden aan mijn account gekoppeld. Kortom de volgende stap in mijn social media leven is genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten