vrijdag 15 oktober 2010

Bezoek aan het AMC

Vanochtend bracht ik een bezoek aan de tropenpoli van het AMC voor mijn consult voor de reis naar Azië. Aan de balie kreeg ik een invul formuliertje met vragen of ik chronische ziektes en dergelijke had, of ik als kind ingeënt was, in dienst gezeten had en, belangrijk, of ik flauw viel bij het krijgen van injecties. Na een korte wachttijd werd ik opgehaald door een verpleegkundige en kon mee naar een spreekkamer.

De eerste opmerking was dat mijn inentingen boekje uit de jaren 60 niet echt meer courant was en dat dat naar het afval kon. Na een kort gesprek over de plaatsen waar ik heenging bleek dat alles daar pico bello was en dat ik geen speciale maatregelen hoefde te nemen. Er werden mij alleen de twee standaard injecties voor tropen bezoek aanbevolen, hepatitis A en DTP. Mijn laatste prikken waren meer dan 25 jaar geleden in het leger en er is wel wat veranderd in die tijd. Mini naalden die je niet eens voelt en binnen de minuut was ik dan ook twee pret pleisters rijker. Daarnaast was ik ook in het bezit van een prachtig internationaal vaccinatie bewijs en dat alles voor de liever somma van €85. Ik zeg geen geld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten