zaterdag 9 oktober 2010

Reisvoorbereidingen

Als eerste voorbereiding op de vakantie heb ik een nieuw paspoort aangevraagd. Dit triggerde mij om te kijken of mijn aanvraag voor de toegang tot Amerika die ik twee jaar terug had ingediend nog geldig zou zijn met een nieuw paspoort. Amerika is tegenwoordig zeer streng voor toeristen die het land willen bezoeken. Het bleek dat een nieuw paspoort een nieuwe aanvraag betekende maar de oude bleek ook al per 28 januari 2011 afgelopen te zijn. Ik moest dus sowieso een nieuwe aanvraag indienen. Helaas heeft Amerika kennelijk ook last van geldgebrek want de aanvraag is niet meer gratis maar blijkt $14 te kosten. Dat betekent dat ik zo lang mogelijk ga wachten met het indienen van een nieuwe aanvraag, want dan blijft hij langer geldig.
Als laatste stap belde ik met het AMC om een afspraak te maken voor een reisconsult en mijn inentingen, daar kan ik op 15 oktober terecht. Gelukkig ben ik altijd zuinig op mijn papieren want er werd mij gevraagd om mijn inentingenboekje mee te nemen. De enige keren dat ik dat boekje zie is als ik verhuis want wat moet je er verder mee. Ik vond het echter direct op de plek waar het thuishoorde en legde het dan ook klaar om mee te nemen. Na de afspraak op de 15e zijn dan ook alle voorbereidingen afgesloten en ben ik klaar voor de vakantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten