zaterdag 16 oktober 2010

Vrijdagavond stapavond

Toen ik deze vrijdag de stad in ging kwam ik voor diverse onaangename verrassingen te staan. De eerst stop, het elfde gebod, bleek letterlijk blauw te staan van de rook. Aangezien hier ook nog geen bekenden waren betekende dat automatisch doorwandelen naar een volgende halte in de rij. Zowel de roode baron als de Oriënt waren gesloten voor privé feesten (handig op de vrijdag) en bij Molly Malone's zaten de mensen nog aan de dis. Dan maar naar de Mekong river, alhoewel het daar om deze tijd normaliter erg stil is. Nu het was inderdaad stil maar de vriend van de eigenaresse was aan het schaken tegen een andere bekende. Aangezien hij mij al tijden terug had uitgenodigd om een potje tegen hem te spelen grepen we de kans met beide handen aan. Ik kreeg in de eerste twee partijen genadeloos op mijn flikker, maar bij de derde ging het al weer wat beter. Desondanks verloor ik toch, hij is duidelijk beter dan ik ben en ik zal weer flink moeten gaan spelen om op mijn oude niveau terug te komen en meer weerstand te kunnen bieden.

Inmiddels was een van de andere stapmaten gearriveerd en door de rust hadden we alle tijd om bij te praten. Nummer drie van het gezelschap stuurde een sms dat het gezellig was in de bar van het de royal taste en dat werd dan ook de volgende halte op deze vreemde vrijdagavond. Er waren inderdaad een hoop bekenden hier (iedereen was uitgeweken vanwege roken en feestjes) en het was ook erg gezellig totdat enkele dronken Engelsen de vloer begonnen te vervuilen. Daarop keerde de groep terug naar de Mekong river om deze aparte vrijdagavond stapavond te besluiten. Alhoewel besluiten. na afloop besloten twee mensen nog wat voedsel te gaan verorberen en zij brachten dus nog een bezoekje aan de Wonder wok voor de avond echt voorbij was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten