maandag 18 oktober 2010

Implementatie

Zondag was het dan zover, ik ging mijn oude computer voor mijn ouders installeren. Ik was de hele middag druk bezig om alle benodigde software er op te zetten zoals Windows, FirefoxThunderbirdagv en nog het e.e.a. Daarnaast heb ik een eigen iGoogle pagina voor ze aangemaakt zodat weblinks, nieuwsberichten, Wikipedia, tv gids en nog wat andere zaken slechts een muisklik verwijderd waren.

's avonds ging ik dan naar mijn ouders toe om de oude computer af te koppelen en de nieuwe te installeren op zijn plekje. Dan volgt nog het extra werk met het opnieuw installeren van het draadloos netwerk van KPN (wat ben ik toch blij met XS4all, kost wel wat maar dan heb je ook wat). Na een uurtje was echter alles gepiept en draaide de boel als een zonnetje. Mijn ouders waren erg blij met de snelheid verbetering (de vorige was dan ook al een jaar of acht). Het was even wennen aan de nieuwe software (Thunderbird tegen outlook) maar met name de iGoogle pagina oogstte vele bewonderende blikken. Nu gaat het verder zoals elke implementatie, laat de klant enkele weken werken met de nieuwe software en kom dan eens informeren wat er nog aan wensen ligt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten