zondag 14 februari 2010

Wat je van ver haalt is lekker


Een collega van mij heeft sinds enige tijd een relatie met een Filippijnse. Na eerst zelf een maand in Cebu bij haar doorgebracht te hebben was zij inmiddels in Nederland bij hem op bezoek en uiteraard stond een weekend Amsterdam (hij woont zelf in Zeewolde) op de agenda. Nu wilde ik zijn vriendin ook graag een keer ontmoeten en hun weekend Amsterdam was daar uiteraard de ideale opening voor. De afspraak was dan ook snel gemaakt om dat weekend uit eten te gaan. Een vriendin van mij die mijn collega ook kent wou ook graag langskomen, het enige wat overbleef was een datum en een restaurant. Het restaurant was geen probleem, het prikken van de datum was wat lastiger. Toen die eenmaal vaststond bleek dat ik 2x binnen een week bij A-fusion ging eten maar daar kon ik mij wel over heen zetten ;-)

Na de het aperitief betraden wij a-fusion en gingen aan tafel. Ik zal deze keer niets over de maaltijd zeggen, zie daarvoor bv. dit bericht, maar de avond was zeer geslaagd te noemen. Zijn vriendin bleek aangenaam gezelschap te zijn en er waren geen conversatie problemen. Nu was dit logisch want de dame had gestudeerd, was tandarts en sprak uitstekend Engels. Iedereen kon het erg goed met elkaar vinden en de meer dan uitstekende maaltijd en bediening zorgde voor een prettige sfeer en de uren gleden voorbij. Al met al hebben wij dik twee uur aan tafel gezeten waarna het tijd werd om de volgende etappe in te zetten. Uiteraard moest er een wandeling over de wallen gemaakt worden maar been there, done that. Zo gingen mijn collega en zijn vriendin in de kou een wandeling door de buurt maken en gingen wij alvast naar de volgende halte.

1 opmerking: