woensdag 17 februari 2010

Reünie


Het was alweer een hele tijd geleden dat ik met twee vrienden van mij had afgesproken. Zij hebben drie kinderen en dat maakt het af en toe wat lastig om een gaatje te vinden. Dit weekend waren zij er echter in geslaagd om al hun kinderen onder te brengen en hadden wij afgesproken om gezellig wat te gaan drinken en eten op de zeedijk en omgeving. Startpunt was café de Zon, waar ik om zes uur als eerste arriveerde. Het voordeel van bekende plekken is dat je er vaak wat kennissen tegen het lijf loopt en zo ook deze keer. Even bijpraten met deze kennissen en mijn vrienden kwamen binnen. Het was weer ouderwets gezellig en het eerste uur brachten wij door met elkaar op de hoogte stellen van wat er de afgelopen tijd was gebeurd.

Daarna werd het tijd om aan tafel te gaan. De keuze viel op een van mijn succesnummers de Little Thai Prince. De begroeting was hartelijk maar ja, ik ken de kok, de eigenaar en de serveerster alle drie inmiddels erg goed, ook buiten het restaurant om. Wederom prima gegeten hier. Uiteraard de bekende schaal met Thaise hapjes als voorgerecht, mijn vaste keuze bij welk Thai restaurant dan ook. Daarna hadden mijn vrienden beide een minder pittig gerecht, de een rundvlees met cashewnoten in een oestersaus, de ander garnalen. Ik ging voor de eend in rode curry die erg lekker, maar ook een stuk prettiger was. Met koffie van het huis namen we afscheid en zoals altijd hier schrik je van de laagte van de rekening. Voor €71 was het bijna diefstal te noemen. De laatste etappe was een afzakkertje bij de roode baron voordat mijn vrienden moe huiswaarts keerden. We spraken af dat er niet meer zo’n lange pauze tussen deze en de volgende afspraak zou zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten