dinsdag 23 februari 2010

Chatten


Ik raak steeds verder verstrikt in netwerken waar ik altijd van had gezworen dat mij dat niet zou overkomen. Zo ben ik tegenwoordig blogger met dank aan Dennis, facebook gebruiker dankzij een vriendin en sinds afgelopen weekend heb ik, dankzij diezelfde vriendin Skype geïnstalleerd. Sinds enige tijd zit ik te chatten met die vriendin via facebook maar het werkt niet prettig, de boel loopt regelmatig in de stress en de computer hangt dan behoorlijk. Sinds we dit probleem hebben probeert die vriendin mij op Skype te krijgen maar ik bleef dapper weigeren met kreten als ik heb geen webcam en geen microfoon. Als tussenoplossing installeerde zij Yahoo messenger, iets dat ik samen met Dennis al enige tijd gebruik. Ze bleef echter aandringen om op Skype over te stappen en gaf aan dat dit ook prima werkte als chat medium zonder cam & mike. Dit weekend ging ik eindelijk door de knieën en installeerde Skype onder vreugdegehuil van mijn vriendin. De conclusie na één sessie is dat het werkt maar doe mij Yahoo maar. Ik vrees echter dat er geen weg terug meer is nu die vriendin weet dat ik Skype heb draaien. Weer een stap verder in het moeras van de social media.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten