woensdag 10 februari 2010

Familie bijeenkomst


Mijn moeder vond het weer eens tijd worden dat de hele familie bij elkaar zou komen. In ons geval is dat niet zo’n probleem want ze hoeft alleen met mij en mijn zusje een datum te regelen en we zijn klaar. Uiteraard wordt en dan meteen een maaltijd aan gekoppeld zodat ze zeker is dat mijn zwager en ikzelf aanwezig zullen zijn. Zo kwam ik dan ook deze zondag bij mijn ouders binnen. Ik was aan de late kant want net zoals vorige week had ik op de zondag gewerkt en toen ik binnenkwam zat iedereen dan al aan de olijven, nootjes en drank. De gesprekken gingen o.a. over de vakanties een populair onderwerp in deze koude tijden. Mijn nichtje zou voor het eerst thuisblijven en dat was toch wel een gevoelig onderwerp. Ik kreeg dan ook het dringende verzoek van mijn zusje om af en toe eens op bezoek te gaan in de vakantie en mijn nichtje dan mee uit eten te nemen of haar mee naar de bioscoop te nemen. Het was gezellig maar op een gegeven ogenblik was het dan toch tijd voor een erg belangrijke programma onderdeel, de maaltijd.

Deze keer had mijn vader weer eens een mooie nasi schotel klaargemaakt, iets dat hij al lange tijd niet meer gedaan had. Nu ben ik normaliter niet zo’n voorstander van Nederlanders die nasi maken met twee uitzonderingen, mijn stapmaat en mijn vader staan bovenaan in mijn nasi kooklijst. Mijn vader had een gigantische braadslee gemaakt met een uitstekend nasi met als side dishes, zilveruitjes, augurk, saté, omelet en prei. Doe hier ketjap, sambal en de beroemde satésaus van mij vader bij en het is genieten geblazen. Na het dessert kwam de koffie op tafel en werd het tijd om te vertrekken want de kinderen moesten ’s avonds nog studeren. Het was weer een gezellig familie avondje en iedereen ging tevreden naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten