zaterdag 20 februari 2010

Kascommissie


Deze week was het weer tijd voor een jaarlijkse klus waar ik niet echt om zit te springen. Ik heb een appartement en dat betekent dat ik automatisch lid ben van een VVE. Nu is dat erg prettig omdat onderhoud etc. vanuit de VVE en de beheerder geregeld wordt dus daar hoor je mij niet over klagen. Nu is een VVE een vereniging en dat betekent dat er een bestuur met voorzitter, vicevoorzitter en secretaris moet zijn. Toen bij de oprichtingsvergadering om leden gevraagd werd bleef het erg stil maar gelukkig waren er net genoeg vrijwilligers om alle rollen te vervullen. Ook ik had geen zin en hield probleemloos mijn hand omlaag. Bij het invullen van de verschillende commissies hulde ik mij moeiteloos in stilzwijgen. Men kreeg de kascommissie echter niet gevuld en dus besloot ik om dan toch maar mijn hand op te steken. Ik werd dus lid van de kascommissie. Sindsdien controleer ik, en mijn mede commissieleden, elk jaar trouw de boeken van onze beheerder. Zo was het deze avond ook weer zo ver en samen met mijn collega vervulde ik onze plicht. Wij vonden toch wel één foute boeking van 3 cent en daar mag je best wel trots op zijn. Ach het zit er weer op en ik hoef mij een jaar lang niet meer druk te maken om deze cijferbrij en daar wegen toch echt wel de vele voordelen die een VVE biedt tegen op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten