zaterdag 6 februari 2010

Rookverbod


Het eerste nadeel van de verhuizing van de donderdag naar de vrijdag is een feit. Ons bezoek aan het elfde gebod was op deze vrijdag van zeer korte duur, en dat was niet vrijwillig maar dat kwam door de omstandigheden. Vanaf 1 juli 2008 kwam het rookverbod in de horeca er door, en als ex-roker was ik voor cafés niet echt pro of contra. Voor restaurants vond ik het echter een top regeling. Je gaat er echter al snel aan wennen en binnen no-time vond ik het erg prettig dat er niet meer gerookt werd in de cafés. Toen op een gegeven ogenblik er jurisprudentie kwam dat in cafés zonder personeel weer wel gerookt mocht worden was ik niet echt blij want dat gold voor diverse etablissementen die ik bezocht zoals het elfde gebod en de roode baron. Het bleek echter geen al te grote achteruitgang het was als niet roker nog steeds prima te doen.

Nu wij echter op de vrijdag uitgaan is het stukken drukker in de cafés en deze vrijdagavond was het elfde gebod afgeladen met mensen en dit waren (bijna) allemaal rokers. Het was warm, benauwd en drukkend en na een biertje vond ik het al tijd om te vertrekken. Hopelijk was deze avond een uitzondering want het was niet prettig toeven in mijn stamcafé. En voor diegenen die nu een opmerking willen maken "Ja, ik begrijp wat ik mijn vrienden vroeger aangedaan heb."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten