dinsdag 22 september 2009

David Weber


Een van mijn hobby's is het lezen van boeken. Deze lijdt echter flink onder de andere dingen die ik de laatste tijd doe. Waar ik vroeger meerdere boeken per maand las, lees ik er tegenwoordig nog maar enkele per jaar. Dat betekend dat ik keuzes moet maken over wat ik nog wel en niet lees. Een van de schrijvers waar ik graag tijd voor vrij maak is David Weber. Hij is een Amerikaanse science fiction schrijver die met name bekend is geworden met zijn boeken over Honor Harrington.

Zijn boeken zijn klassieke space opera verhalen in de stijl van Robert Anson Heinlein met vaak een vrouw als hoofdpersoon. Honor Harrrington is een serie over een officier in de Royal Manticoran Navy en is geïnspireerd door de avonturen van Horartio Hornblower van C.S. Forester, een serie over de avonturen van een jonge officier in de Royal Navy ten tijde van de Napoleonitische oorlogen. Ik geniet heel erg van de boeken, mijn enige bezwaar is dat de latere boeken (er zijn inmiddels elf delen verschenen) steeds dikker worden.

Iedereen die voor zijn (of haar) ontspanning graag een avonturen romen leest kan een goede start maken met het eerste deel in de serie, on Basilisk station. Je hoeft het boek niet eens te kopen want de uitgever (Baen books) biedt meerdere boeken van zijn schrijvers voor een gratis download aan. Op deze pagina kun je diverse boeken van Weber downloaden.

Enjoy!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten