zaterdag 24 augustus 2024

Compensatie van de kosten

Moeizaam
Zo'n beetje het eerste wat ik, eenmaal thuisgekomen deed was contact opnemen met American Airlines om compensatie aan te vragen voor de gemaakte kosten vanwege onze gecancelde vlucht. Dat voorliep vrij soepel en als eerste kregen we $120 per persoon in vouchers voor een volgende vlucht maar die moesten wel binnen een jaar gebruikt worden en aangezien we om het jaar naar Amerika gaan had dat geen enkele waarde.

Verder werd mij uitgelegd dat ik alle bonnetjes moest fotograferen en opsturen om te beoordelen of deze vergoed zouden worden. Tevens werd mij uitgelegd dat er limieten op zaten omdat American vaste afspraken had met hotels waardoor zij een stuk minder betaalden dan de normale prijs. Omdat ik alles zelf geregeld had was het verschil voor mijn rekening. Ik moet zeggen dat ze erg vlot waren met het afhandelen want binnen een dag kreeg ik antwoord met hoeveel zij zouden terugbetalen en het verzoek om een adres want er zou een cheque opgestuurd worden. Nu is het al jarenlang onmogelijk om Amerikaanse cheques in Nederland te cashen dus ik vroeg of het dan op mijn credit card teruggestort kon worden. Dat bleek niet mogelijk te zijn dus dat moest dan via mijn bankrekening gebeuren en nadat ik die gegevens doorgegeven had kreeg ik de bevestiging dat het geld binnen 45 dagen op mijn rekening zou staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten