zondag 26 januari 2020

The captain's dinner

Lekerrrrrrrrr
Ik mag dan een Thaise vriendin hebben, de Hollandse keuken kent ook weinig geheimen voor haar. Zo geniet zij niet alleen van gerechten als stamppotten en een varkenshaasje in champignon roomsaus, zij kan ze ook zelf klaarmaken en doet dat ook heel erg goed.

Op mijn vraag of zij wel eens van kapucijners of de captains's dinner had gehoord was het antwoord echter nee en dus stond dat voor vanavond op het programma. We doken samen de keuken in waar zij achter de potten en pannen dook voor aardappelen, kapucijners, speklapjes, uien en uitgebakken spekjes en ik alle schaaltjes en potjes vulde met augurkjes, zilveruitjes, mosterd, piccalilly, rauwe ui en de spullen die van haar fornuis kwamen en dat allemaal met een glas rode wijn op de tafel zette. Maar, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen, the proof of the pudding is in the eating, dus ik was heel benieuwd toen zij haar eerste hap nam. Nu dat bleek een succes te zijn want zij vond het heel erg lekker, dusdanig lekker dat er na het eerste bord nog een tweede opgeschept werd (net zoals door mij overigens). Kortom weer een oer Hollands gerecht erbij dat zij zowel lekker vindt als probleemloos klaar kan maken dus dat wordt elke winter een keer (want het is wel heel erg maag vullend) genieten van the captain's dinner.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten