donderdag 16 januari 2020

Loetje

Favoriete toetje
Mijn vriendin was die dag in Almere bij haar dochter en we hadden dan ook om na mijn werk afgesproken om samen een hapje te gaan eten. De keuze was gevallen op de plaatselijke vestiging van Loetje en toen ik daar arriveerde zat zij al achter een muntthee aan een tafeltje te wachten.

Na een zoen nam ik ook plaats en bestelde een IPA, proosten en de kaart bestuderen. Het werd carpaccio voor haar en tonijn voor mij vooraf met een glas Riesling (haar nieuwe favoriete wijn) erbij. Voorgerecht was prima en daarna kwamen de biefstukken (daar ga je tenslotte voor naar Loetje). Mijn biertje was inmiddels op dus ik bestelde er een stevige rode wijn bij en na even wachten kwam de standaard biefstuk voor haar en de knoflook variant (special van de dag) voor mij. Ik vond hem niet slecht maar de volgende keer wordt het gewoon weer de pittige bali variant want dat blijft mijn favoriet. Na een dubbele espresso en een dame blanche namen we afscheid van Loetje om terug naar huis te gaan na een prima diner. Loetje is en blijft top voor de vleeseters onder ons (alhoewel ze ook andere dingen op de kaart hebben).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten