donderdag 23 januari 2020

Thaicoon

Dorade
Mijn vriendin was donderdag in Almere bij haar dochter en dan is het bijna traditie geworden dat wij dan samen gaan eten bij Thaicoon en ook deze keer was dat dan ook zo. Ik verliet na gedane arbeid ons kantoor en reed naar de marktmeester straat waar ik mijn auto pal voor de deur kon parkeren, meestal is daar geen plek dus dat was een goed begin.

Mijn vriendin was al gearriveerd in een behoorlijk druk restaurant (meestal als wij komen is het nog behoorlijk rustig) en zat achter een cola op mij te wachten. Uiteraard had zij al besteld voor ons beiden dus daar hoefde ik me niet druk over te maken, de enige keuze was welk bier ik wilde en ik verkoos een tapbiertje boven een Thais biertje. Met bier, cola en kroepoek zaten wij te wachten op de maaltijd die al snel arriveerde. Mijn vriendin had gekozen voor kippensoep in kokos, dorade en gebakken groente met uiteraard een kom rijst erbij. Aangezien ik al een forse lunch achter de kiezen had had ik niet echt veel trek maar zowel groenten als dorade verdwenen op wat graatjes, de kop en de staart na helemaal. De soep werd echter slechts een paar hapjes van genomen maar uiteraard kon die in een doggy bag mee naar huis. Met nog een espresso voor mij en een water voor haar maakten wij er einde aan, ik om naar huis te gaan, zij om naar haar dochter te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten